Miscellaneous » Parents » Kinvo

Kinvo

KinVO is a web and mobile app that allows teachers and administrators to communicate with parents and guardians via text message. The app highlights attendance patterns and sends parents/guardians a message when a scholar misses class, when a teacher has concerns, and/or when a teacher chooses to celebrate the scholar’s progress. KinVO is also used as an engagement tool to keep parents abreast of the happenings at MAST, including scholar performances, report card distribution dates, parent teacher conferences, and much more. Lastly, KinVO communicates with parents/guardians in their home language, breaking the language barriers that hinder communication between educators and families.

There is no need to register for KinVO. Once your scholar is admitted into MAST High School, your contact information is entered into the system. This allows parents and educators to communicate from the onset of your scholar’s education at MAST.

KinVO es una aplicación de web y móvil que permite a los maestros y administradores comunicarse con los padres a través de mensajes de texto. La aplicación destaca los patrones de asistencia y envía a los padres un mensaje cuando un alumno falta a clase, cuando un maestro tiene preocupación sobre el alumno y/o cuando un maestro quiere celebrar el progreso del estudiante. KinVO también se usa como una herramienta de participación para mantener a los padres al tanto de los acontecimientos en MAST, incluyendo el progreso estudiantes, las fechas de distribución de notas, las conferencias de padres y maestros, y mucho más. Por último, KinVO se comunica con los padres en el idioma de su hogar, rompiendo las barreras lingüísticas que impiden la comunicación entre los educadores y las familias.

No hay necesidad de registrarse para KinVO. Cuando su hijo/a es admitido/a a MAST High School, su información de contacto se ingresará en el sistema. Esto permite que los padres y educadores se comuniquen desde el inicio de la educación en MAST.